|
Datum i mesto rođenja: 02.11.1976. Beograd, Republika Srbija.
Obrazovanje / Akademska karijera:
- 2022. Naučni stepen doktora psihologije., Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet;
- 2008. Naučni stepen magistra psihologije., Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, oblast: Psihologija individualnih razlika;
- 2001. Zvanje diplomiranog psihologa., Univerzitet u Beogradu, Filozofski fakultet, oblast: Kognitivna psihologija.
Nastavno/stručno iskustvo:
- 2022 - Redovni profesor na Univerzitetu u Beogradu, Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja, oblast: Psihologija;
- 2017-2022. Vanredni profesor na Univerzitetu u Beogradu, Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja, oblast: Psihologija;
- 2013-2017. Docent na Univerzitetu u Beogradu, Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja, oblast: Psihologija;
- 2009-2013. Asistent na Univerzitetu u Beogradu, Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja, oblast: Psihologija;
- Zaposlena na Fakultetu sporta i fizičkog vaspitanja od 24.12.2009. godine.
Učešća u projektima:
- 2022- Resilience in Higher education: Overcoming adversity (RESUPERES) - Erazmus plus K2 projekat, Evropska Unija;
- 2021- Sport without Stereotypes (SWOST) - Erazmus plus sport projekat, Evropska Unija;
- 2021- Fit Kids - Erazmus plus sport projekat, Evropska Unija;
- 2017-2018 - Sport 4 All – Erazmus plus sport projekat, Evropska Unija;
- 2016-2021 - Manylabs 5 project – Open science framework;
- 2015-2018 - Cross-cultural Thinking Enjoyment project – Open science framework;
- 2011-2019 - Efekti primenjene fizičke aktivnosti na lokomotorni, metabolički, psiho-socijalni i vaspitni status populacije Republike Srbije, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije;
- 2011-2019 - Fundamentalni kognitivni procesi i funkcije, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije.
Učešća na naučnim skupovima:
- Trumić, I., Orlić, A., Milošević, V, Čolić, M. (2022). Povezanost opažene motivacione klime sa motivacijom učenika i njihovim doživljajem nastave fizičkog vaspitanja [The relationship between the perceived motivational climate in the class and the students` motivation and their experience of physical education classes]. Međunarodna naučna konferencija nauka o sportu, fizičkom vaspitanju i zfravlju - Development of integrative fitness. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 9-10.12.2022. Knjiga sažetaka, 42-43.
- Aleksić, J., Vesković, A., Orlić, A., Čolić, M. (2022). Poređenje intenziteta i delovanja anksioznosti u individualnim i kolektivnim sportovima [Comparison of intensity and interpretation of anxiety in individual and team sports]. Međunarodna naučna konferencija nauka o sportu, fizičkom vaspitanju i zfravlju - Development of integrative fitness. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 9-10.12.2022. Knjiga sažetaka, 75-76.
- Milanović, U., Čolić, M., Orlić, A., Knežević, O. (2022). Aleksitimija i anksioznost kao faktori oporavka od sportske povrede: retrospektivna studija [The role of alexithymia and anxiety in sport injury recovery: a retrospective study]. Međunarodna naučna konferencija nauka o sportu, fizičkom vaspitanju i zfravlju - Development of integrative fitness. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 9-10.12.2022. Knjiga sažetaka, 101-102.
- Milošević, V., Milanović, I., Radisavljević Janić, S., Orlić, A. (2021). Priroda povezanosti motoričkih sposobnosti i inhibicije preadolescenata – zajednička motorička varijansa i specifičnost testova izdržljivosti [The nature of the relationship between physical fitness and inhibition in preadolescents - common fitness variance and specificity of endurance tests]. Međunarodna naučna konferencija: Savremeni izazovi sporta, fizičkog vežbanja i aktivnog života. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 24-27. maj, 2021. Knjiga sažetaka, 100-101.
- Ivković O., Milanović, I., Orlić, A., Radisavljević Janić, S. (2021). Motivacija za vežbanje učenika srednjih škola za vreme covid-19 pandemije [High school students exercise motivation during the covid - 19 pandemic]. Međunarodna naučna konferencija: Savremeni izazovi sporta, fizičkog vežbanja i aktivnog života. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 24-27. maj, 2021. Knjiga sažetaka, 172-173.
Predavanja po pozivu:
- 2021- Pozivno predavanje na temu „Prevencija ranog napuštanja plesa dece i mladih“ – Plesni savez Srbije;
- 2020- Pozivno predavanje na temu „Vežbanje i psihološko dobrostanje – izazovi pandemije KOVID-19“ – X evropski fitnes kongres.
Knjige/udžbenici:
- Lazarević, Lj. B. & Orlić, A. (2015). Implicit Assessment: Paradigm of Implicit Measurement in the Field of Individual Differences. Beograd: Institu za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu i Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Univerzitet u Beogradu;
- Orlić, A. (2022). Psihologija u fizičkom vaspitanju: odabrane teme. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja.
Reference/objavljeni radovi:
- Milošević, V. J., Orlić, A., Purić, D., Janić, S. R., Lazarević, D., & Milanović, I. (2021). The relationship of aerobic and motor fitness with executive functions in preadolescents. Current Psychology, 40(11), 5536-5546.
- Orlić, A., Vesković, A., Adamović, J, Milanović, I. & Čolić, M. (2021). Kako roditelji opažaju fizičku aktivnost i psihološku dobrobit dece tokom mera izolacije izazvanih pandemijom Kovid-19 u srbiji. Fizička kultura, 75(2), Online first.
- Vesković, A., Orlić, A., & Nešić, G. (2020). Relationship between basic personality dimensions and dispositional coping strategies in volleyball. Facta universitatis, Series Physical education and Sport, 18(3), 589-600.
- Ebersole, C. R., Mathur, M. B., Baranski, E., Bart-Plange, D. J., Buttrick, N. R., Chartier, C. R., ... Orlić, A., …. & Szecsi, P. (2020). Many Labs 5: Testing pre-data-collection peer review as an intervention to increase replicability. Advances in Methods and Practices in Psychological Science, 3(3), 309-331.
- Sanader, A. A., Bačanac, L., Orlić, A., Knezevic, O. M., Ivkovic, I., & Ugarkovic, D. (2019). Factorial validity of extended sport competitive anxiety test evaluated with young athletes. South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, 41(1), 121-131.
- Buttrick, N. R., Choi, H., Wilson, T. D., Oishi, S., Boker, S. M., Gilbert, D. T., Alper, S., Aveyard, M., Cheong, W., Čolić, M. V., Dalgar, I., Doğulu, C., Karabati, S., Kim, E., Knežević, G., Komiya, A., Ordóñez Laclé, C., Ambrosio Lage, C., Lazarević, Lj., B., Lazarević, D., Lins, S., Blanco Molina, M., Neto, F., Orlić, A., Petrović, B., Arroyo Sibaja, M., Torres Fernández, D., Vanpaemel, W., Voorspoels, W., Wilks, D. C. (2019). Cross-Cultural Consistency and Relativity in the Enjoyment of Thinking versus Doing. Journal of Personality and Social Psychology, 117(5), E71-E83.
- Orlić, A., Mijatović, J. & Lazarević, D. (2018). Sociodemografske i psihološke karakteristike učenika kao prediktori stava prema fizičkom vaspitanju [Sociodemographic and psychological characteristics of students as predictors of their attitude toward physical education]. Fizička kultura, 72(2), 161-170.
- Lazarević, Lj. B., Lazarević, D., & Orlić, A. (2017). Predictors of students' self-esteem: The importance of body self-perception and exercise. Psihološka istraživanja, 20(2), 239-254.
- Orlić, A., Gromović, A., Lazarević, D., Čolić, M. V., Milanović, I. & Radisavljević Janić, S. (2017). Development and validation of the Physical Education Attitude Scale for adolescents. Psihologija, 50(4), 445-463.
- Orlić, A., Pejčić, B., Lazarević, D., & Milanović, I. (2016). Prediktori stava studenata Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja prema inkluziji dece sa razvojnim smetnjama u nastavu fizičkog vaspitanja. [The predictors of students’ attitude towards inclusion of children with disabilities in physical education classes]. Fizička kultura, 70(2), 126-134.
Interesovanja
- Psihlogija u fizičkom vaspitanju, sportu i rekreaciji.
|
|