| Наставник (сарадник) за предавања (вежбе) | Кабинет | Време консултација |
| Напомена: Термини консултација ће се мењати само у случају промене распореда предавања и вежби. | ||
Редовни професор др Бранислав Јевтић |
9 | Четвртак (12:00-14:00) и по потреби уз заказивање е-поштом |
| Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
|---|---|---|---|
| ОА3О2314 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
| Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
| 6 | пети | 2+4 | --- |
• Кратак опис предмета
Теоријска настава
Основне теорије које процес обучавања и тренинг пливања одређују специфичним и јединственим педагошко-психолошким процесом, изазовом социологије, психологије, педагогије, механике и биологије. Теоријским предавањима се описује ток развоја пливања од нагона до његове пуне афирмације унутар спортског-олимпијског покрета. Предмет се бави изучавањем места пливања у одрастању и васпитању, повезивању са академском каријером стицањем навика за активни животни стил. Програму припадају анализа грађа и теорија игре, принципи и ток развоја ватерпола као националне спортске игре Србије. Садржај предмета су принципи, организационе методе и технике којима се боравак у води, тренинг пливања и ватерпола чини безбедним.
Практична настава: Вежбе
Практична настава је усмерена ка развоју вештина, усвајању методичких садржаја и принципа у обуци и усавршавању техника спортског пливања, основне технике ватерпола, као и техника и мера у спашавању утољеника. Практичној настави припада и анализа рада школе пливања и пливачког клуба.
• Циљ предмета
Стицање знања о спортском пливању, усавршавање пливачких вештина, разумевање кретање-пливање човека, и примена знања и вештина у обуци пливања. Циљ предмета је изградња стручних капацитета којима се граде: моторичка, методичка, организациона и безбедоносна компетентности у настави пливања у програму физичког васпитања, први ниво компетентности за рад у тренингу спортског пливања. Вештина и разумевање игре и овладаност основном техником ватерпола.
• Исходи предмета
Знања о специфичностима пливања човека и спортском пливању и ватерполу уопште, току обуке пливања као једне од есенцијалних моторичких вештина, Демонстрација вештине стандарних пливачких техника и основне ватерполо технике у целости и појединачним вежбама, Методика обуке у безбедном окружењу за пливање ученика у школи, Примена мера спашавања и прва помоћ. Разумевање организационих потреба пливања особа са хендикепом.
| |
| Шифра предмета | Студијски програм | Врста и ниво студија | Статус предмета |
|---|---|---|---|
| OA2O14 | Физичко васпитање и спорт | основне академске студије | обавезан |
| Број ЕСПБ | Семестар | Фонд часова (недељни) | Фонд часова (годишњи) |
| 6 | трећи | 2+4 | --- |
• Kратак опис предмета
Теоријска настава
Основне теорије које процес обучавања и тренинг пливања одређују специфичним и јединственим педагошко-психолошким процесом, изазовом социологије, психологије, педагогије, механике и биологије. Теоријским предавањима се описује ток развоја пливања од нагона до његове пуне афирмације унутар спортског-олимпијског покрета. Предмет се бави изучавањем места пливања у одрастању и васпитању, повезивању са академском каријером стицањем навика за активни животни стил. Програму припадају анализа грађа и теорија игре, принципи и ток развоја ватерпола као националне спортске игре Србије. Садржај предмета су принципи, организационе методе и технике којима се боравак у води, тренинг пливања и ватерпола чини безбедним.
Практична настава: Вежбе
Практична настава је усмерена ка развоју вештина, усвајању методичких садржаја и принципа у обуци и усавршавању техника спортског пливања, основне технике ватерпола, као и техника и мера у спашавању утољеника. Практичној настави припада и анализа рада школе пливања и пливачког клуба.
• Циљ предмета
Стицање знања о спортском пливању, усавршавање пливачких вештина, разумевање кретање-пливање човека, и примена знања и вештина у обуци пливања. Циљ предмета је изградња стручних капацитета којима се граде: моторичка, методичка, организациона и безбедоносна компетентности у настави пливања у програму физичког васпитања, први ниво компетентности за рад у тренингу спортског пливања. Вештина и разумевање игре и овладаност основном техником ватерпола.
• Исходи предмета
Знања о специфичностима пливања човека и спортском пливању и ватерполу уопште, току обуке пливања као једне од есенцијалних моторичких вештина, Демонстрација вештине стандарних пливачких техника и основне ватерполо технике у целости и појединачним вежбама, Методика обуке у безбедном окружењу за пливање ученика у школи, Примена мера спашавања и прва помоћ. Разумевање организационих потреба пливања особа са хендикепом.
| |
| Област | Тип | Назив документа / Датотека | (кБ/МБ) | Датум |
| Напомена: Уколико немате инсталиран програм за читање пдф датотека, можете га бесплатно преузети са следеће веб адресе | ||||
| Литература | 1МБ | 21.8.2025. | ||
| Литература | 3,9МБ | 16.5.2023. | ||
| " Општа " | 1,5МБ | 09.12.2013. | ||
| " Општа " | 50кБ | 12.04.2012. | ||
| " Општа " | 189кБ | 12.04.2012. | ||
| " Општа " | 4,1МБ | 12.04.2012. | ||
| Категорија | Власник сајта |
Веб адреса - линк | Датум |
| Напомена: Прекид у повезивању сајта Факултета са неким од наведених линкова можете пријавити вебмастеру | |||
| " Савези " | Пливачки савез Србије |
www.serbia-swim.org.rs | 27.12.2016. |
| " Федерације " | Светска федерација ФИНА |
www.fina.org | 26.12.2016. |